HRv BIOFEEDBACK TRAINING

Een bewezen techniek die het basisvermogen van het lichaam om stress te reguleren kan beïnvloeden en verbeteren. Dat kun je bereiken door training van je Hartslagvariabiliteit (HRV) met biofeedback toe te passen. Met de speciaal ontwikkelde HRV Biofeedback training.

Het klinkt misschien ingewikkeld. Integendeel, deze techniek is vrij eenvoudig te leren en deze geeft vrijwel meteen resultaat en het is een heel goede toepassing bij allerlei soorten van stress: van het beheersen van angst tot het leveren van topprestaties. Tal van studies door  wetenschappers onderschrijven deze techniek.

000

Stress is de verstoring van je fysiologie en een onvermijdelijk onderdeel van het leven. HRV training brengt brengt balans in je fysiologie.

Ruud van Oudenallen, HRV Biofeedback trainer

BETERE GEZONDHEID

De tijdsinterval tussen opeenvolgende hartslagen varieert voortdurend. Dit noemen we hartslagvariabiliteit, of hartritmevariabiliteit. Met training is het mogelijk variabiliteit van je hartritme te verhogen. Dit verbetert onder meer de werking van bloedvaten, het zuurstofniveau in de hersenen en het autonome zenuwstelsel. En dat stimuleert fitheid, gezondheid en jeugdigheid.

000

Met de HRV-biofeedback training leren mensen hoe zij hun hartslagvariabiliteit kunnen beïnvloeden voor een betere gezondheid en hogere prestaties

Ruud van Oudenallen

DE TRAINING IN HET KORT

Je lichaam geeft voortdurend allerlei signalen af. Met biofeedbackapparatuur kun je die meten en via smartphone of laptop zichtbaar maken. Maar ook beïnvloeden. Dat leert Ruud jou. Op die manier kun jij je vermogen tot zelfregulatie verhogen of aanscherpen. Bijvoorbeeld bij:

  • Burn-out herstel en burn-out preventie
  • Angsten verminderen of de baas worden
  • Je emotionele toestand veranderen via je lichaam
  • Effectief reageren op stressoren en ‘situaties’
  • De gewenste mentale en emotionele toestand bij topprestaties
  • Optimaliseren van slaap

een goede en effectieve biofeedback training

Doel
Doelstelling Duidelijk Hebben
Zonder doelstellingen dobber je stuurloos rond. Het is dus belangrijk je doelstellingen duidelijk te hebben voordat je aan de training begint. Om zo gericht mogelijk te werk te gaan. Weet dus waarom je aan een training of coaching deelneemt voor maximaal rendement.
Doel
Discipline
zonder Discipline geen Effect
Zonder discipline geen trainingseffect. Dit is zo bij sportprestaties maar ook bij training in HRV. Het proces, de oefeningen zijn eenvoudig maar het is zeker zaak regelmatig en het liefst op vaste tijden te oefenen om de training tot een succes te maken.
Discipline
Oefenen
Dagelijks Oefenen
Het is zeker niet ‘zwaar’ en vaak zelfs ontspannend maar als je niet kan opbrengen per dag minimaal 20min te oefenen (verdeeld in 2 á 3 trainingen) dan kun je beter niet aan HRV training beginnen. De intensieve trainingen vergen 2x 20min van je tijd en deze zijn voor een bepaald deel van Ruud's training en coaching van toepassing.
Oefenen
Effecten
van Onmogelijk naar Mogelijk
Hoe verder je in de training komt hoe meer je de effecten zult ervaren en na een aantal weken zul je spontaan veranderingen waarnemen, fysiek, mentaal of emotioneel. Je zult merken dat je van ‘onmogelijk’ naar ‘mogelijk’ gaat. Hoe meer je de training integreert in je dagelijkse leven hoe meer je controle je krijgt over het veranderen van huidige ongewenste patronen.
Effecten
Zelfregulering
Gezondheid Beïnvloeden
Door het trainen en beheersen van de zelfregulering technieken leer je op een actieve daadkrachtige manier je gezondheid en welzijn te beïnvloeden en werk je ook aan symptoombestrijding, herstel of prestatieverbetering door beter om te gaan met stress.
Zelfregulering
Reactiepatronen
Onderbreking ongewenste Reactiepatronen
Het regelmatig toepassen van één van de zelfregulering technieken in het dagelijkse leven zorgt keer op keer voor onderbreking van ongewenste reactiepatronen, en deze wordt vervangen door een gezondheidsbevorderende reactie waardoor je meer intern gevoel van controle ontwikkeld over je gezondheid.
Reactiepatronen
Controle
Intern Gevoel van Controle
Je leert dat wanneer je geen controle hebt wat er buiten jezelf gebeurt, je wel controle hebt over wat er in jezelf gebeurt.
Controle
De rest van je leven
Controle over Lichaam en Geest
Je leert jezelf vaardigheden eigen maken die je de rest van je leven kunnen helpen bij het bevorderen van een optimale emotionele en fysieke gezondheid. Je vergroot met de training niet alleen je hartslagvariabiliteit wat bewezen gezondheidsbevorderend is, maar zeker ook de controle over lichamelijke en geestelijke reacties.
De rest van je leven

VEELGESTELDE VRAGEN

Antwoord op de meest gestelde vragen.

  • Stress, burn-out herstel en burn-out preventie
  • Angsten verminderen of de baas worden, meer emotionele controle
  • Je emotionele toestand veranderen via lichaam en geest
  • Effectief reageren op stressoren en ‘situaties’
  • Jezelf in de gewenste mentale en emotionele toestand brengen bij topprestaties
  • Snel inslapen en doorslapen, optimaliseren van slaap

Voornamelijk:

  • Ondernemers
  • Atleten
  • Veteranen (Ruud is veteraan)

Verder:

  • Mensen die baat hebben bij zelfregulatie / prestatie training
  • Hartcoherentie training
  • Brein training
  • Gezondheid coaching
  • Tactisch ademwerk
  • Open focus training
  • Alfa training
(Visited 367 times, 1 visits today)